• پشتیبانی 24 ساعته
09198091454

نخ نسوز آزبست

نخ نسوز آزبست

جدول عنوان ها

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از این کالا با شماره 09198091454 تماس بگیرید

Category

توضیحات

نخ نسوز آزبست خانواده ای از الیاف معدنی است که به طور طبیعی در سنگ ها وجود دارد. نخ نسوز آزبست با خواص فراوان (مقاومت در برابر آتش در میان سایر موارد) به طور گسترده توسط انسان و عمدتاً در بخش ساخت و ساز استفاده شده است. الیاف آزبست که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست، بخشی از خواص خود را به موادی می دهد که در آنها گنجانده شده است.

نخ نسوز آزبست بازدارنده شعله که به طناب بازدارنده آزبست نیز معروف است، یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین نخ های مقاوم در برابر شعله موجود در بازار است. صرف نظر از خطرات آزبست، هنوز کارخانه ها و اتحادیه های بی شماری وجود دارند که به طور گسترده از نخ نسوز آزبست ضد آتش در وسایل و ابزارهای خود استفاده می کنند که با محیط خارجی و انسان سروکار ندارند. نخ آزبست مقاوم در برابر شعله از الیاف آزبست بسیار بلند و مستحکم ساخته شده و با سطح مقطع گرد تشکیل شده است. این محصول یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین محصولات عایق حرارتی می باشد.

نخ نسوز آزبست

 

انواع نخ آزبست نسوز

سیم گرد نخ نسوز آزبست در دو نوع گرد و چهار گوش در بازار موجود می باشد. با توجه به تلفات ذکر شده برای گرد و غبار آزبست؛ امروزه با توجه به پارامترهای خاص و شرایط ساخت، سیم و طناب ضد شعله آزبست را با تفلون می پوشانند تا گرد و غبار آن در هوا آویزان نشود که به آن بدون گرد و غبار می گویند. به دلیل استفاده از تفلون در این محصول به سیم گرد تفلون معروف است.

نخ نسوز آزبست چهار گوش  از یک ماده اصلی  نخ و الیاف آزبست تشکیل شده است. اتصال و وصل نخ و الیاف نسوز  در این نوع  ماده نسوز به صورت بافت شبکه ای می باشد که باعث ایجادشکلی منظم شده اند. در حال حاضر  نخ نسوز آزبست از نوع  چهار گوش به دو شکل  غبار دار و بدون غبار تولید می شوند و می توانید آنها را در بازار محصولات نسوز داشته باشید.   وجود غبار آزبست در این دو نوع موجبات تفاوت  آنها را  تشکیل داده است، که نمونه غبار دار هم می توان درجه حرارت بیشتری را تحمل کند و هم در کار آب بندی بسیار با کیفیت تر و بهتر عمل می کند.

نخ نسوز آزبست

نخ نسوز آزبست گرد به نخ کانال کولر نیز معروف است و از شناخته شده ترین و قدیمی ترین نخ های نسوز در صنعت مواد دیرگداز می باشد. نوع بافت در این محصول به صورت تابیده است؛ یعنی الیاف آزبست به یکدیگر دریک مقطع گرد تابیده شده اند. این محصول نیز در دو نوع غبار دار و بدون غبار یافت می شود. این نخ ها در انواع فلنج ها، شیرآلات و دیگ های بخار بهترین گزینه مصرفی می باشند و بهترین ویژگی این نخ ها عمر طولانی آن در طول مصرف است.

 

نخ نسوز آزبست به عنوان سیم کانال کولر نیز شناخته می شود و یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین سیم های نسوز در صنعت نسوز است. نوع بافت این محصول بافته شده یا تابیده است; یعنی الیاف آزبست در یک مقطع گرد به هم تابیده می شوند. نخ نسوز آزبست در دو نوع گرد و غبار و بدون گرد و غبار نیز موجود می باشد. این رزوه ها بهترین گزینه برای استفاده در انواع فلنج ها، شیرآلات و دیگ ها هستند و بهترین ویژگی نخ نسوز آزبستی  عمر طولانی آنها در حین استفاده است.

نخ نسوز آزبست

اصلی ترین کاربردهای نخ آزبست

از این نوع نخ نسوز بازدارنده شعله برای عایق حرارتی لوله؛ عمدتاً در مواقعی که احتمال خطر و آسیب های سایشی وجود دارد و زمانی که محافظت نشده است استفاده می شود. همچنین در درب کوره بین درزهای آجر و در صنایع مختلفی همانند فولاد برای آب بندی شکاف بین دیگ ها کاربرد فراوانی دارد.

 

مورد دیگر استفاده از نخ های گرد آزبست نسوز به عنوان عایق حرارتی در سیستم های هدایت حرارتی و همچنین به عنوان محصولی منعطف، برای آب بندی و عایق در برابر نشت گازهای نجیب است. بر اساس یک توافق جهانی، مقدار تولید آزبست نسوز بصورت سالانه بسیار محدود و کم شده است . اما اتحادیه های بی شماری در جهان وجود دارند که به دلیل ویژگی های خود; آنها نمی توانند بدون نخ آزبست به کار خود ادامه دهند. مقاومت حرارتی نوع گرد و غبار سیم ضد شعله آزبست 350-550 درجه سانتیگراد و نوع بدون گرد و غبار 250-350 درجه سانتیگراد است.

 

موارد استفاده از نخ نسوز آزبست :

آزبست به دلیل خاصیت عایق حرارتی و عایق بودن در طیف وسیعی از محصولات تولیدی مورد استفاده قرار گرفته است. قبل از سال 1990، آزبست عمدتاً برای عایق کاری حرارتی و عایق صوتی ساختمان ها و خانه ها و همچنین برای عایق کاری آنها در برابر حریق استفاده می شد. در برخی موارد، آزبست همچنان در بخش های صنعتی، تجاری و ساختمانی در محصولاتی مانند موارد زیر استفاده می شد:

مصالح ساختمانی (درزگیرهای سقف، کاشی سقف و کف، کاغذ و محصولات نمدی، روکش خارجی، و همچنین محصولات سیمانی و گچ حاوی آزبست.
مواد اصطکاک (روکش پدال کلاچ خودرو، لنت ترمز، لنت و کفش محافظ، قطعات گیربکس).
لباس محافظ حرارتی و ضد شعله.
کوره ها و سیستم های گرمایش صنعتی.
پارچه های مبتنی بر آزبست (منسوجات).
عایق یا بسته بندی حرارتی، الکتریکی و صوتی.
عایق برای مناطق گرم یا سرد.
مواد بسته بندی، مهر و موم و پوشش ها.
عناصر تقویت کننده برای محصولات پلاستیکی، رزین های ترموست و ترموپلاستیک ها.
پرکننده در رزین ها، پلاستیک ها و درزگیرها و همچنین سطوح جاده ها.

نخ نسوز آزبست

اصلی ترین ویژگی و خاصیت محصولات آزبستی چیست؟

به دلیل آنکه آزبست در بسیاری از محصولات استفاده شده است، همه اشکال آزبست می تواند در برابر حرارت، آتش و تجزیه شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم باشد. آزبست در آب حل نمی شود و تبخیر نمی شود. این ویژگی ها به این معنی است که الیاف آزبست نمی سوزند، در تماس با اکثر مواد شیمیایی واکنش های قابل توجهی انجام نمی دهند و به طور قابل توجهی در محیط تجزیه نمی شوند. از دیگر خواصی که نخ نسوز آزبست را به یک محصول تجاری جذاب تبدیل کرده است می توان به مقاومت آن در برابر سایش، اصطکاک و شکستگی، قابلیت عایق حرارتی، الکتریکی و صوتی و همچنین قابلیت جذب آن اشاره کرد. به دلیل این خواص، آزبست در انواع محصولات تولیدی صنایع نسوز مانند مصالح ساختمانی، محصولات اصطکاک و پارچه های مقاوم در برابر حرارت بسیار مفید است.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نخ نسوز آزبست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *