• پشتیبانی 24 ساعته
09198091454

نخ فایبر گلاس

نخ فایبر گلاس

جدول عنوان ها

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از این کالا با شماره 09198091454 تماس بگیرید

Category

توضیحات

نخ فایبر گلاس نمونه ای از انواع نخ نسوز هستند که مقاومت بالایی در برابر حرارت ها و فشارهای بالا در شرایط شیمیایی و غیره از خود نشان می دهد. در حال حاضر نخ های فایبرگلاس نسوز هم بصورت نوار و طناب تولید می شود و هم بصورت نخ های نسوز موجود می باشد. جنس نخ فایبر گلاس و نوارهای نسوز از فایبرگلاس می باشد. نخ فایبرگلاس به دو صورت متراکم و یا فشرده تولید می شود که هر کدام ویژگی و کاربرد مشخصی دارد.

تحمل حرارتی در بین تمامی نخ های نسوز از  جنس الیاف فایبرگلاس حداکثر تا 540 درجه می باشد، که این مقاومت حرارتی نخ فایبر گلاس با توجه به نوع نخ و ویژگی هایی که دارد کار می کنند. الیاف فایبرگلاس از نوع شیشه ای می باشد که در اثر فشارهای بسیار بالا در طی پروسه ای صنعتی ساخته شده است. در حال حاضر الیاف فایبرگلاس به دو شکل گرد و چهارگوش تولید و عرضه می شود.

 

خصوصیات نخ های نخ فایبر گلاس عبارتند از :

  • فاقد زنگ زدگی
  • عایق مناسبی برای الکتریک هستند
  • دارای مقاومت مکانیکی عالی می باشند.
  • در برخورد با آتش و حرارت های بالا عایق هستند
  • در برخورد با نشت های شیمیایی از نوع نفت و گاز مقاومت بالایی دارند.
  • بالا بودن انعطاف پذیری
  • در برابر انواع سایش و حتی زدگی ها مقاوم می باشند.

 

کاربرد نخ فایبر گلاس فایبر گلاس:

  • امروزه از نخ نسوز فایبرگلاس به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بافت انواع پارچه و نوارها استفاده می شود. درواقع مناسب ترین گزینه برای جایگزینی با نخ هایی نسوز از نوع آزبست می باشند.
  • برای تولید انواع لباس نسوز همانند لباس های آتش نشانی و همچنین انواع ژاکت های نسوز مناسب می باشند.
  • برای انواع کولر و حتی هیترهای برقی عایق عالی و کاربردی حرارتی می باشد.
  • در صنایع کشتی سازی در قسمت های مختلف آن کارایی بهینه و بسیار زیادی دارد.
  • در ساخت و تولید پرده های ایمنی آتش و جوش نیز استفاده های زیادی دارد.
  • در محافظت از کابل های برقی و سیم ها و غیره از نخ نسوز فایبرگلاس به کار گرفته می شود.
  • نخ های فایبرگلاس با توجه به آنکه انواع مختلفی از سیم دار و بدون سیم دار دارند، دارای گرید های متفاوتی هستند که هر کدام کارکرد و استفاده ای متفاوت دارد. بر اساس این تفاوت ها دارای درجه های حرارتی و مقاومتی درجه بندی شده ای هستند.

 

انواع نخ فایبر گلاس

همانطور که در جلوتر گفته شد، نخ نسوز فایبرگلاس در دو نوع گرد و چهارگوش، تولید می شود. نمونه چهارگوش را شاید با نام پکینگ فایبرگلاس بشناسید، برای مکان هایی که به مقاومت زیادی در برابر فرسایش های مکانیکی نیاز دارد استفاده و کارایی دارد. خصوصیت نخ های فایبرگلاس چهارگوش متراک بودن و منعطف و نرم بودن است.

برای آب بندی کردن کوره ها و درب های کوره و همچنین دیگ های بخار و مواردی از این قبیل از نخ نسوز فایبرگلاس گرد بافته شده استفاده می شود.

 

 

اصلی‌ترین کاربرد نخ فایبر گلاس

با استفاده از نخ فایبرگلاس نسوز می توان  شیرآلات، مخازن صنعتی، شافت ها و انواع پمپ ها به جهت آب بندی کردن در صنایعی از قبیل سکوهای نفتی، پتروشیمی، مخاز گاز و پمپ بنزین ها و همچنین نیروگاه ها استفاده کرد. همچنن برای آب بندی و درز بندی و جلوگیری از نشت در شاخه های مختلف صنعتی که نیاز به درجه حرارت بالا دارند استفاده دارند. همچنین از این نخ های نسوز برای عایق های حرارتی در دستگاه های آب شیرین کن کاربرد دارند.

 

اگرچه اصلی‌ترین و مهم ترین کاربرد تولیدات از جنس الیاف نسوز فایبرگلاس، عایق بندی های حرارتی می باشد اما گاهی به جهت آنکه قدرت جذب صدای بالایی دارد، به عنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین، داشتن ویژگی مقاومت الکتریکی در انواع دیگر از این الیاف، زمینه کاربرد از آن‌ها را بجهت عایق بندی الکتریکی نیز فراهم کرده است.

نحوه تولید نخ فایبر گلاس
قبل از آنکه نحوه تولید نخ فایبر گلاس را شرح بدهیم باید بدانید که، نخ فایبر گلاس در برابر دماهای بالا تا 600 درجه سانتیگراد (1112 درجه فارنهایت) مقاوم است. نخ دوخت فایبرگلاس در برابر اکثر اسیدها و قلیاهای خورنده و سوزاننده مقاوم است. فایبرگلاس همچنین بسیار قوی است که به این معنی است که کمترین خطر شکستن یا بریدگی وجود دارد، همانطور که می توان با سایر نخ های مقاوم در برابر حرارت انجام داد. انعطاف پذیری پوشش آن را برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مانند دوخت لباس ایمنی و غیره ایده آل می کند.

موارد استفاده از نخ فایبر گلاس:
دستکش های محافظ
کیسه های هوا
لباس ضد حریق
پتوهای عایق برای دودکش و شیرآلات
سایر محصولات نساجی نهایی برای استفاده در کاربردهای صنعتی با دمای بالا

تولید نخ فایبرگلاس چگونه است؟

در این بخش شما خواهید آموخت که چه اجزایی برای ساخت این ماده مورد نیاز است. جهت تولید نخ های فایبرگلاس استفاده از قالب های مخصوصی که سنبه ماتریس صنعتی نام دارد بکار گرفته می شود.اینگونه قالب ها کاربردهای مضاعفی در صنعت های مختلف دارند . در حال حاضر انواع قطعات مورنیاز را در شکل هایی با هندسی مشخص می توان تولید کرد که نخ فایبر گلاس یکی از این تولیدات مشخص می باشد.
الیاف شیشه و همچنین مواد پلیمری اجزای تشکیل دهنده در نخ فایبر گلاس می باشد، که در ابتدا کامپوزیت های مورد نظر در دماهای بالا ایجاد می شوند و در نهایت مواد ذوب می شوند.
در مرحله بعد این مواد بدست آمده وارد بخش سنبه می شود. به علت آنکه قالب های سنبه ماتریس از جنس فولادی و بسیار محکم و سخت می باشد، سنبه بر روی ماتریس قرار خواهد گرفت یعنی قسمت زیرین شامل ماتریس محکم و فولادی است.
در این مرحله آن مواد که از قبل برای تهیه و تولید نخ فایبر گلاس فراهم شده است، را بر روی ماتریس ریخته می شود و سنبه نیز بر روی مواد تولید نخ فایبر گلاس قرار می گیرد. در اینجا ماتریس از قبل دارای سوراخ های ریزی است که با فشار سنبه به مواد نخ فایبر گلاس، مواد از این سوراخ ها خارج می شود و در دمای مخصوص به جامد تغییر شکل خواهند داد.

در این مرحله الیافت فایبرگلاس تولید می شود، که همین الیاف نیز می تواند به جهت مقاوم سازی با سیم های فولادینی چون استیل، آلومینیوم و حتی اینکونل و البته الیاف دیگر ترکیب شود.
در مرحله نهایی و آخر الیاف های تولید شده می توانند وارد دستگاه های بافندگی شوند و مدل ها و طرح هایی چون نخ فایبر گلاس چهار گوش (پکینگ فایبرگلاس) و دایره ای با قطرهای مختلفی را تولید کنند. در حال حاضر با توجه به پیچیده بودن نوع تکنولوژی تولید نخ فایبرگلاس، این نخ تنها در چند کشور جهان تولید می شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نخ فایبر گلاس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *