• پشتیبانی 24 ساعته
09198091454

انواع نخ و پارچه سرامیکی

انواع نخ و پارچه سرامیکی

جدول عنوان ها

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از این کالا با شماره 09198091454 تماس بگیرید

Category

توضیحات

انواع نخ و پارچه سرامیکی نمونه های از محصولات پر استفاده نسوز می باشند که امروزه در صنایع مقاوم در برابر حرارت و فشارهای گرمایی بالا مورد استقبال قرار گرفته اند. همانطور که از نخ و پارچه سرامیکی نسوز مشخص است جنس این تولیدات از سرامیک می باشد. درواقع الیاف آلومینو سیلیکات به همراه چندین ترکیب دیگر الیاف سرامیکی را تشکیل می دهند. پارچه های سرامیکی در حال حاضر رقیب اصلی برای پارچه های آزبست شده اند، چرا که انواع نخ و پارچه سرامیکی به دلیل تحمل حرارتی 1260 درجه سانتیگرادی که دارد پرچم دار در بین انواع مختلف پارچه های نسوز و سایر محصولات نسوز شده است. به زبان ساده تر هیچ محصولی به اندازه محصولات سرامیکی نمی تواند این تحمل حرارتی و فشار گرمایی و سائیدگی را داشته باشد.

پارچه سرامیکی جایگزین بسیار خوبی برای رایج ترین پارچه های سرامیکی است. از بافتن نخ های پیچ خورده بی شمار به دست می آید. در واقع، عرض و ضخامت آن دقیقاً با تعداد نخ های استفاده شده تعیین می شود. پارچه سرامیکی در برابر لمس نرم و مقاوم است. این در ضخامت ها و پودهای مختلف برای ارائه طیف گسترده ای از انواع موجود است. در مقابل درجه حرارت مداوم تا 650 درجه سانتیگراد با تقویت شیشه، یا دمای مداوم تا 1050 درجه سانتیگراد با تقویت کننده اینکونل مقاومت می کند. این شامل تقریباً 20٪ الیاف آلی برای تسهیل فرآیند کاردینگ است.

 

پارچه سرامیکی پرچمدار پارچه های مقاوم در برابر شعله است که تحمل حرارتی آن معادل 1260 درجه سانتیگراد می باشد. در بین مواد نسوز، هیچ محصولی به اندازه سرامیک در برابر حرارت مقاوم نیست.

انعطاف پذیر بودن و  مستحکم بودن از بارز ترین ویژگی های پارچه هایی از جنس سرامیک نسوز می باشد. که رشته های فایبرگلاس و نخ اینکونل در مواد داخلی آن بصورت نخ قرار گرفته است و همین امر موجب گردیده است که استحکام و مقاومت پارچه در شرایط قبل و بعد از آنکه در معرض گرما و حرارت قرار گرفت افزایش یابد. به عبارتی، پارچه سرامیکی از مواد آلومینوسیلیکات به لطف کنترل دقیق فرآیند الیاف سازی و ذوب شدن در کوره در دمای بالا تولید می شود که این فیبر سفید و بی بو است.

 

انواع نخ و پارچه سرامیکی

پارچه سرامیک در دو نوع متفاوت پارچه سرامیکی سیم دار و پارچه سرامیکی بدون سیم تولید می شود. در حال حاضر بیشترین کاربرد در بین پارچه های نسوز سرامیکی به نوع سیم دار تعلق دارد و از نظر کیفیت نیز در بالاترین سطح کیفی ممکن قرار دارد.

پارچه سرامیکی سیم دار، دارای سیم فولادی و تقویت‌کننده فیبر گلاس است، نوعی پارچه بافته شده است که از نخ سرامیکی مرغوب تهیه می‌شود. پارچه تقویت شده با الیاف سرامیکی را می توان در دماهای بالای 1832 درجه فارنهایت یا 1000 درجه سانتیگراد استفاده کرد. از این نوع پارچه ضد اشتعال می توان در درزهای انبساط، کابینت های ایمنی، کابینت های جوشکاری، کابینت های محافظ و عایق، محفظه ها، واشرها و اتصالات لوله استفاده کرد.

 

 

کاربرد نخ و پارچه سرامیکی

پارچه نسوز سرامیکی به عنوان عایق حرارتی برای لوله ها، سوپاپ ها، اجزای موتور، شیلنگ های تورینگ استفاده می شود. این نوع پارچه دارای مواد غیر فلزی با کارایی بالا است که دارای مقاومت اسیدی و قلیایی عالی می باشد و استحکام مکانیکی آن بسیار بالا است و برای مواد فیلتراسیون با دمای بالا بسیار ایده آل خواهد بود.این پارچه در عایق حرارتی و حفاظت حرارتی، پتوهای جوشکاری و درزهای انبساط نیز بصورت اختصاصی و ویژه ای استفاده می شود.

 

ویژگی ها و مزایای پارچه الیاف سرامیکی:

  • مقاومت در برابر درجه حرارت بالا
  • هدایت حرارتی کم
  • پایداری حرارتی و شیمیایی عالی
  • استحکام کششی بالا
  • سبک
  • مناسب برای پردازش و استفاده
  • مقاوم در برابر گرد و غبار
  • مقاومت در برابر آلودگی

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انواع نخ و پارچه سرامیکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *